Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

MIDI connectie met app's

Ik wil een muziek-app (type pianoMarvel, Playground) gebruiken en een USB-kabel gebruiken. De app heeft een eigen MP7SE, er is een signaal van de noten die worden afgespeeld, en het geluid van de app kan niet worden gebruikt.
Reeds alle mogelijke problemen onderzocht: USB-instellingen op de MP7, andere USB-kabel, andere app's, zowel laptop als tablet, via ChatGPT alle mogelijke oplossingen gevraagd en geprobeerd) maar niets helpt.

(11.05.2025, 11:51 )PeterVC schrieb:  Ik wil een muziek-app (type pianoMarvel, Playground) gebruiken en een USB-kabel gebruiken. De app heeft een eigen MP7SE, er is een signaal van de noten die worden afgespeeld, en het geluid van de app kan hier niet worden gebruikt.
Reeds alle mogelijke problemen onderzocht: USB-instellingen op de MP7, andere USB-kabel, andere app's, zowel laptop als tablet, via ChatGPT alle mogelijke oplossingen gevraagd en geprobeerd) maar niets helpt.

Hallo Peter,
auf den ersten Blick scheint die MIDI-Verbindung zu funktionieren, aber es gibt wohl ein Missverständnis zwischen MIDI und Audio.
Wenn die App deinen MP7SE erkennt und die gespielten Noten anzeigt, dann kommt das MIDI-Signal an – hier liegt also kein Fehler im MP7SE. Über USB wird aber nur MIDI übertragen, kein Audio-Signal. Der Klang der App bleibt auf Laptop/Tablet.
Wenn du den Sound der App über den MP7SE (oder über deine Anlage) hören möchtest, brauchst du zusätzlich zum USB-Kabel noch eine Audiokabel-Verbindung:
  1. Kopfhörerausgang / Line-Out vom Laptop/Tablet mit LINE IN / AUX IN des MP7SE verbinden.
  2. Am MP7SE den Pegel des Audio-Eingangs (Line In / Audio In) hochdrehen.
  3. Lautstärke in der App und im Betriebssystem prüfen.

Beste,

Ik heb ondertussen reeds een antwoord ontvangen van de technische dienst van Kawai. De oorzaak - én oplossing - van het probleem (piana-app herkende wel de Kawai-MP7 maar niet het midi-signaal) was zeer eenvoudig: Onder de schuifregelaars staan rode en groene leds die aanduiden of het signaal intern en/of extern is. De groene (extern) moeten branden. Die zet je aan door rechtsonder de display de knop  INT / MIDI in te drukken en dan met knop 'YES' voor 'Extern' of 'Intern + Extern' te bevestigen. Dit had ik over het hoofd gezien en veel te ver gezocht naar andere oorzaken. Wel blij met het snel en helder antwoord vanuit Kawai.de  Smile

Angehängte Dateien Thumbnail(s)

Möglicherweise verwandte Themen…
Thema / Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag

Gehe zu:

Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste